SMSUseNet Forum forum index
SMSUseNet Forum
Plaats reactie
Veel voorkomende problemen/vragen
Cas
SMSUseNET crew

Geregistreerd op: 29-6-2005
Berichten: 2320
Reageer met quote
Overzicht van de meest gestelde vragen en gemelde problemen.

====Algemeen====

Accountgegevens/wachtwoord kwijt
Je kan de gegevens per mail opvragen door in de supportwizzard te kiezen voor 'ik heb al een account' en dan
- wachtwoord vergeten: vul dan je accountnummer in en druk op volgende. Je krijgt een mailtje met je wachtwoord.
- accountnaam/namen vergeten, vul je emailadres in en druk op volgende. Je krijgt een mailtje met je accountnummer(s) en wachtwoord(en).
Wanneer je geen toegang meer hebt op het mailadres dat je hebt ingevuld bij aanmelding kan je de gegevens niet meer via de website opvragen. Stuur dan een mailtje naar support.
*tip: verander tijdig je emailadres in accountbeheer als je van provider gaat wisselen.
*tip: bij Mobile-xs en betaling per sms moet je je smsjes goed bewaren, er wordt niet om een emailadres gevraagd en we kunnen de gegevens van de accounts daarom niet makkelijk of soms zelfs helemaal niet terugvinden. Vooral als je meerdere accounts neemt kan je daarom het beste in al die accounts je emailadres invullen door in te loggen op accountbeheer.

Snelheid veranderen/pauzeren
Dit doe je door in te loggen op je accountbeheer en daar een andere snelheid te kiezen. Druk na de wijziging op 'Ok'. Als je tijdens het veranderen van de snelheid al verbinding met de servers had sluit dan je programma af, wacht een paar minuten en start het dan opnieuw, anders blijf je nog maximaal 1 uur op de oude snelheid werken.
Je kan maar 1x gratis je snelheid wisselen, daarna kost dat credits (die je met een mobile-xs account meestal niet hebt).
De optie voor wisselen/pauzeren krijg je in accountbeheer niet te zien als je niet genoeg credits hebt. Heb je wel genoeg credits of heb je nog een gratis wissel dan staan de kosten voor de wissel vermeld achter de snelheidkeuzes in accountbeheer.

*tip: Ook bij het verlagen van de snelheid duurt het maximaal 1 uur als je je programma niet afsluit. Dit kan je ge-/mis- bruiken door bv. bij Mobile-xs 30Mbit je snelheid te verlagen voordat je credits op zijn en je programma NIET af te sluiten. Het effect daarvan is dat er vanaf dan credits voor de lage snelheid afgeteld worden terwijl je nog xx-minuten op de oude/hoge snelheid blijft werken. Je hebt/krijgt echter geen garantie over de duur, zodra je verbinding verbroken wordt kom je op de nieuwe snelheid terug, en verbindingen worden door de servers elk uur gereset.

====Betalingen====
Flexi-xs
Je kan dit account betalen via iDeal, per overschrijving en ook met de mogelijkheden van Mobile-xs (zie hieronder).
- iDeal: log in op je accountbeheer en gebruik de icons van iDeal. De betaling wordt binnen 5 minuten verwerkt.
- overschrijven: maak een bedrag van minimaal Ä4,95 over op onze rekening met vermelding van je accountnummer. De betalingen worden bij ons op werkdagen om 13:00/17:00 en 22:00 verwerkt, maar houd er rekening mee dat de banken 1 WERKdag nodig hebben voor de verwerking. Overschrijvingen gedaan op vrijdag of in het weekeinde komen daardoor meestal pas maandag bij ons aan. Onze bankgegevens vind je op onze contactpagina, daar staan ook de BIC/IBAN codes die je kan gebruiken voor overschrijvingen binnen Europa.

Bij betalingen van Ä25/Ä50 krijg je 10%/17% extra credits. Alle binnengekomen betalingen worden omgerekend naar credits, je bent dus niet verplicht om je aan de bedragen te houden zoals vermeld staan in de tabel op www.smsusenet.nl
Bijstorten op een account gaat hetzelfde als bij je 1e betaling. Wil je een remindermailtje krijgen wanneer je credits bijna op zijn dan kan je dat aangeven door een vinkje te ztten voor het remindermailtje in je accountbeheer en op te geven bij hoeveel credits je dat wilt ontvangen (300-500 afh. van je snelheidskeuze voor een paar dagen van te voren).

*tip: Lege Flexi-xs accounts worden na 30 dagen verwijderd, conform ons privacy statement. Je kan dan het account niet meer opwaarderen. Daarom is het verstandig om bij een nieuwe overschrijving eerst in te loggen op je accountbeheer, lukt dat niet neem dan eerst een nieuw account.

Problemen
- iDeal: je hoort na max. 5 minuten een mailtje te krijgen van je betaling. Krijg je die niet kijk dan in je accountbeheer of de credits wel zijn bijgeschreven, en als dat niet is gebeurt meld dat dan door een mailtje te sturen naar support.
- Overschrijvingen (via internetbankieren): na 1 WERKdag moet je betaling bij ons zijn aangekomen. Duurt het langer dan kan je dat melden door een mailtje te sturen naar support met daarin je betalingsgegevens en accountnummer.

Mobile-xs
Hierbij kan je kiezen voor betalen via
- het 0900 nummer; ga naar de aanmeldpagina van Mobile-xs, vul je emailadres in en volg de aanwijzingen op die pagina. Je krijgt na de betaling een mailtje met de accountgegevens. Opwaarderen van je account doe je door je accountnummer in te vullen in het daarvoor bestemde veld.
- sms naar 3553; door een smsje te sturen met als tekst usenet. Je krijgt dan een smsje terug met je accountgegevens. Opwaarderen kan door de tekst in je smsje te wijzigen in usenet sms00123456 <-- gebruik hier je accountnummer.
Lege Mobile-xs accounts worden al na 1 week verwijderd, conform ons privacy statement. Probeer je een leeg account op te waarderen dan krijg je automatisch een nieuw account.

nb: Deze methoden werken alleen in Nederland. Voor BelgiŽ moet je eerst op het Belgische vlagje klikken, je komt dan op de aanmeldpagina voor Mobile-xs in BelgiŽ waar je via een ander telefoonnummer een account kan nemen.
nb: Mocht je geen smsje terugkrijgen: wij kunnen niet zien waarom je geen smsje terugkrijgt, die informatie wordt door de telecomproviders niet aan derden verstrekt ivm privacyregels. Alleen de smsjes die je van ons ontvangt worden in rekening gebracht.

*tip: Waardeer je een AKTIEF account op dan krijg je 40 extra credits. Een account is aktief als er credits vanaf worden geteld. Wil je je account direct opwaarderen neem dan een nieuw account, aktiveer dat door een snelheid te kiezen in accountbeheer en waardeer het daarna op. Het idee daarachter is dat je korting krijgt bij langere looptijden, net als de extra credits bij Flexi-xs.

Problemen:
SMS: je hoort vrijwel direct een smsje te krijgen met je accountgegevens. Krijg je niks terug en klopt het smsje dat je hebt gestuurd probeer het dan niet meteen opnieuw, het komt voor dat de telecomproviders na een storing alsnog alle smsjes afleveren en dan zit je met meerdere accounts die je waarschijnlijk niet nodig hebt.
0900: Als je pincode wordt afgekeurd dan heb je die code al een keer gebruikt (en daarbij bv. een typefout gemaakt in je emailadres zodat je de accountgegevens niet het gekregen) of je hebt de code verkeerd genoteerd. Een andere mogelijkheid is dat je te lang hebt gewacht met het gebruiken van de pincode; de codes zijn 1 WEEK geldig. Voer de codes daarom meteen in op onze site, het account dat je ervoor krijgt kan je jaren bewaren.

PayPal
De pagina voor paypal is erg ingewikkeld, en daarom geef ik hiervoor nu geen extra uitleg Wink
In plaats daarvan gaan we paypal betalingen binnenkort verwerken op de normale manier zoals bij Flexi-xs (linkje in accountbeheer) en mobile-xs (linkje op de aanmeldpagina voor Mobile-xs).

Retentie
De minimale retentie staat aangegeven in het info blok op www.smsusenet.nl maar doorgaans is de werkelijke retentie veel langer. Bij het schrijven van deze tekst (7-4-2011) is de werkelijke retentie ongeveer 800 dagen.
De duur van de retentie geeft geen garantie dat alle posts ook daadwerkelijk beschikbaar zijn.
Bekijk gebruikers profielStuur privé berichtVerstuur e-mail
Veel voorkomende problemen/vragen
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Tijden zijn in GMT + 1 uur  
Pagina 1 van 1  

  
  
 Plaats reactie